1

Topic: Uppsala gitarrfestival 2008

Hej!

Fick ett angenämnt mejl från Stefan Löfvenius idag angående Uppsala gitarrfestival 2008 (ni som var där har väl också fått det). Det pågår fortfarande förhandlingar med artister men klara nu är Manuel Barrueco, Bireli Lagrene & Sylvain Luc (Jazzduo), Alex Garrobé & Leo Brouwer. Inte illa! Datum för festivalen kommer att bli 16-19 okt.

Förövrigt så har festivalledningen bokat in John Williams för konsert i Uppsala konserthus fredag den 11 april, och biljetter släpps i januari.

God Jul & Gott Nytt Gitarrår på er!

Anders Jägergård, Örebro


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

2

Re: Uppsala gitarrfestival 2008

Fick också samma mail. Har redan skrivit in detta i min kalender

Ett fint slut på året tycker jag! smile

3

Re: Uppsala gitarrfestival 2008

Wow, stora namn, bara att gratulera festivalledningen och publiken! Bra jobbat!

Eftersom jag är en surpuppa så måste jag säga att varken John, Manuel eller Birelli får min klocka att ticka, men det har ju med min personliga smak att göra. Har dock icke sett någon av dem live, jag får kanske tillfälle att omvärdera dem!

Hursomhelst, kul och viktigt för gitarren i sverige. Dra hit en kvinnlig gitarrist också!

fredrik