Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

1

Topic: Bellido "De Taller"

Jag ska sälja min flamencogitarr eftersom att jag har köpt en annan gitarr och behöver pengar till studier, så jag har helt enkelt inte råd att ha två dyra gitarrer.

Gitarren är en Jesus Bellido gitarr, så kallad modell "de Taller". Jag har varit gitarrens enda ägare sedan jag köpte den 2004. Den här modellen hade så kallat "fabrikslack" på sig, så jag bestämde mig för att lämna in gitarren till en gitarrbyggare och få locket "gellackerat". Detta kostade 7000 kronor och gör att gitarren låter grymt mycket bättre än vanligt "fabrikslack". "Gellack" är ett lack som är gjort på krossade skalbaggsskal. Lacket gör att gitarren får finare ton och bättre kvalitet, och det är det lacket alla bra gitarrbyggare använder, alltså det är det bästa lacket som finns. Jag har spelat på gitarren minst fyra timmar varje dag sen jag köpte den och den är fint och bra inspelad, jag har spelat in den som en klassisk gitarr. Eftersom jag har fått den omlackad så behövs den spelas in på nytt igen, men det får gitarrens nya ägare göra. Den har inga skador och inga dolda fel, jag har varit jätteförsiktig med min ögonsten.

Träslagen i gitarren är:
Sarg, cypress.
Botten, cypress med en strimma av brasiliansk jakaranda i mitten.
Hals, ebenholtz
Baksida av hals, ljus ceder
Lock, ceder.

Gitarren är till 100 procent handbyggd av herr Bellido och träkvaliteten är ypperlig.

Nypris kostar den här gitarren ungefär 22000 kronor men med gellackeringen så stiger värdet på gitarren till 29000. Men jag ska sälja gitarren för 20000, bara av den simpla anledningen av att jag behöver studipengar.


Priset kan vara prutbart om gitarren säljs snabbt och smidigt till rätt ägare där jag känner att hon hör hemma.

Mvh// Cim

Har ni fler frågor, mejla eller ring.

http://www.blocket.se/vi/10541920.htm?ca=5_s

2

Re: Bellido "De Taller"

Min mail är "cimfrode@hotmail.com"

3

Re: Bellido "De Taller"

Nytt pris:

15000

4

Re: Bellido "De Taller"

Bilder finns om ni vill ha!

Mvh// Cim