1

Topic: Gitarrbyggare David Holm

Hej, jag tittar på gitarrer just nu och har bl a fastnat för ett bygge av David Holm. Kan någon säga något om denne gitarrmakare - erfarenheter etc?

Kan man jämföra handbyggda gitarrer med fabrikbyggda, t ex pris, kvalitet, andrahandsvärde?

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

2

Re: Gitarrbyggare David Holm

Om det är den David Holm jag känner till så tycker jag att hans gitarrer är bra... vad är det för pris och vad har den för specifikationer?

Han har gått på Carl Malmstens gitarrbyggeriutbildning i Stockholm.

3

Re: Gitarrbyggare David Holm

Det är gjord efter en Martin - av äldre modell vet inte vilken - stålsträngad, med bred greppbräda ungefär som en nylonsträngad. 18k är begärt. Furch blev jag tipsad skulle ha liknande modeller, men jag har inte hittat någon för provspel.