1

Topic: Spela in mej själv

Har funderat på att spela in mej själv på nåt sätt. Har bara en taskig mick för 50:- kopplad till min bärbara o kör där en demoversion av programmet Audacity. Det låter för  jäkligt , mera ljudet än mitt spelande.

Några tips vad man använder för att få en juste inspelning.


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

2

Re: Spela in mej själv

Ny mikrofon först och främst! Det låter ju som att steg ett är en riskfaktor för att ljudet skall förbli kasst! smile

Jag får för mig att det behövs ngn slags mikförsärkare. Och det kan du hitta i ett enkelt mixerbord för en spottstyver. Dessutom så kan det ju mycket väl ha att göra med vilket ljudkort du har och vilken frekvensnivå det tillåter. Och vilken frekvens ditt audio-inspelningsprogram är inställt på.

Du har väl kollat så att inte insignalen är för hög? Måste medge att jag dock inte riktigt förstår vart den felande länken sitter... förutom att jag med bestämdhet vill påstå att du måste införskaffa en ny mikrofon! smile Kan du specifiera hur hela kedjan ser ut i övrigt.

3

Re: Spela in mej själv

Hej!

Jag rekommenderar RÖDE's små kondensatormickar. Ger ett väldigt bra och klart ljud när man mickar ut klassisk gitarr. Annars så vet jag att många använder sig av stormembransmickar.

Christian