Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

26

Re: Den dagliga träningen

Jag har en tjänst som gitarrlärare men jag är tjänstledig just nu. När det gäller konserter så ska man bara fråga sig vad man vill hålla på med. Jag vill inte ha 120 spelningar om året om hälften av dem är att spela på någon båt eller bröllop bara för att ha pengar att äta för. Så det som finns kvar för mig är kyrkor inom norden och kammarmusikföreningar lite överallt. Du måste ha ett kontaktnät som du bygger upp under lång tid det är först då som telefonen börjar ringa och inte att du hela tiden ringer upp alla. Om du gillar att spela gitarr så kommer kontakterna på köpet visst finns det vissa som skyndar på processen genom att verkligen framhäva sig själv i de flesta sammanhang och det fungerar också. Du får bara bestämma hur hänsyslös du vill vara.

Jag spelar gitarr för att jag inte kan låta bli så det skulle jag göra även om jag inte fick betalt men jag behöver pengar för att kunna öva. Om jag inte tjänar pengar så måste jag spela mycket mindre och det vill jag inte.