1

Topic: Köp av en Peders

Hallå! Jag är lite inne på att köpa en begagnad stålsträngad gitarr av märket Peders. Finns det någon som vet något om det här märket? Jag hörde något om att det var en underleverantör till landola men jag vet inte så noga. Tack på förhand!


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

2

Re: Köp av en Peders

Det ÄR väl en Landola fast med namnet "Peders". Är inte säker på varför dock.

Jag har testat ett par dreanoughts vilka jag båda tyckte var jättebra och framförallt prisvärda.

Det kanske rent av finns någon här som har en?

3

Re: Köp av en Peders

Prisvärd var namnet! Gitarren ifråga var bättre begagnad och kostade 1200kr, en spottstyver för hur den gitarren lät!
Men livet tar ibland elaka vändningar och i det här fallet var gitarren redan reserverad dagen då jag planerade att köpa den. Så jag får lov att hitta en annan gitarr. Men jag hittar nog inte en sådan bra gitarr för ett sånt lågt pris igen, tyvärr!

4

Re: Köp av en Peders

Jag köpte en Peders till min största grabb för 6-7 år sedan.

Den är hur bra som helst. Det är en Dreadnought med cederlock.