1

Topic: Arvode?

Tja!

Vad ska man ta för en konsert på nyårsdagen tycker ni (sv. Kyrkan)?
6 stycken ska spelas samt komp av några psalmer.


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

2

Re: Arvode?

Några saker att överväga:
Barrios' La Catedral
Någon svit av Bach, t ex lutasvit nr 4
Tárrega, t ex Recuerdos de la Alhambra
F Sor Variationer över en melodi ur Trollflöjten

Sten

Jag är också medlem i SGLS.
www.sgls.nu

3

Re: Arvode?

Inte mindre än 2.500:-exkl. sociala avgifter.
Efter det är det beroende på tidsåtgång, tid/datum (nyårsdagen är ju ändå OB), repertoar och din egen känsla för hur mycket du vill/kan ta.

4

Re: Arvode?

Nu är det ju Herrens verk och då bör man ju för den goda sakens skull inte ta alltför mycket :-)

Skämt åsido så låter 2 500 kr som extremt lite i mina öron. Jag har ingen rationell uppfattning egentligen, men jag kan inte låta bli att göra reflektionen hur lågt värderade kulturarbetare är och att det finns goda skäl att försöka hålla upp priserna.

OT: Hade jag kunnat betala säg 100 000 kr för att kunna spela Bachs lutsviter på en sådan nivå att det höll inför en publik hade jag gladeligen gjort det. Så du är lyckligt lottad Joel. :-)