1

Topic: Trött i underarmen! Hjälp!

Hej!
Jag återhämtar mig just nu från en väldigt intensiv period av övning och inspelning. Jag har tidigare utsatt mig för lika intensiva och krävande perioder men jag har aldrig känt såhär förr.
När jag lägger min högerhand över strängarna så känner jag att min hand är helt trött. Jag kan spela typ som vanligt men det känns verkligen inte som vanligt. Även när jag inte spelar känner jag hur det verkligen är något som inte stämmer. När jag skriver med en penna känns det som jag har skrivkramp direkt fast än jag precis börjat skriva. Det är konstigt att det är just högerhanden för det är den handen jag har absolut bäst teknik i.
Observera att det inte är smärta som uppstår. Inte ännu iallafall. Jag har tagit en paus från spelandet nu i tre dagar men känslan är fortfarande kvar.

Jag misstänker att det är någon form av spänning i underarmen som på något sätt stryper blodflödet till handen. Har hört talas om Karpaltunnelsyndrom, om det skulle kunna vara det. Just nu stretchar jag en del och försöker ta det lugnt.

Har någon här någon erfarenhet av något liknande?
Jag hör gärna era tankar kring det och jag behöver hjälp så snart som möjligt. Mycket inspelning är kvar.

2

Re: Trött i underarmen! Hjälp!

Jag hade karpaltunnelsyndrom för 3 år sedan och opererade mig med gott resultat, men symptomen var att fingertopparna domnade och handen värkte eftersom (visade det sig) den kraftiga tummuskeln hade blivit mindre så fel muskler jobbade.
Du har säkert nåt annat, troligtvis överansträngning av för mycket spelande utan återhämtning. Sånt funkar ett tag men sen får man sota en dag.