1 (edited by Mårten Falk 2013-03-05 19:20:58)

Topic: Konsert i Stockholm på söndag

På söndag den 10:e mars kl 15:00 spelar jag och mina elever en konsert på Musikvalvet i Gamla Stan (Stockholm)

Program:
Sam Pettersson (10 år)
- Dinonisio Aguado: Andantino
- Mårten Falk: Vattenspeglar
Daniel Comstedt (15 år)
- Agustin Barrios: El Sueño de la Muñequita
- Johann Sebastian Bach: Preludium BWV 999
Albert Westerberg (16 år)
- Leo Brouwer: Etyder 1-5
- Heitor Villa Lobos: Preludium nr 4
Rebecca Vats-Jonsson (12 år)
- Leo Brouwer: Etyder 6-7
- Heitor Villa-Lobos: Preludium nr 1
Eliot Nordqvist (13 år)
- Francisco Tárrega: Capricho Árabe
- Isaac Albéniz: Cadíz
Eliot Nordqvist/Mårten Falk
- Eliot Nordqvist: Duo (uruppförande)
Mårten Falk (39 år)
- Heitor Villa-Lobos: Etyder 1, 5, 7

MUSIKVALVET BRINKEN
Kåkbrinken 5
Gamla stan, Stockholm

2

Re: Konsert i Stockholm på söndag

Vad kostar det?

3

Re: Konsert i Stockholm på söndag

En femtiolapp (för lokalhyran...)
Välkommen!


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

4

Re: Konsert i Stockholm på söndag

Här är en video från uruppförandet av Eliot Nordqvists Duett:
http://www.youtube.com/watch?v=NT5IGdHVKfE

5

Re: Konsert i Stockholm på söndag

Hej Mårten!

Tack för en trevlig konsert igår och tack alla duktiga elever. Bara att våga sig på de stycken ni spelade… Hälsa dina elever som eventuellt inte läser detta.

Jag gillar din fantastiskt positiva och engagerade attityd. Det måste vara roligt att vara elev till dig.

Jag har ett par frågor:

Själv har jag stört mig över att min vigselring ibland kan ta i gitarren när jag spelar om man som traditionen lär (i Sverige) bär den på vänster hands ringfinger. Jag observerade att du bar en ring, som jag inte vet är en vigselring, på höger hands ringfinger och då försvinner ju detta problem. Är det en vigsel/förlovnings-ring du bär? Och har du ”bytt” hand på den för gitarrspelandets skull?

Vem har byggt/vilket fabrikat var det på gitarren du spelade på igår?

Oj, nu kom jag på en tredje fråga också: När och var ska du spela alla Villa-Lobos etyderna? Det vill man ju verkligen uppleva.

6

Re: Konsert i Stockholm på söndag

Stort tack!
Jag kan säga att det är mycket roligt att vara lärare till mina elever!
Ja, jag har min vigselring på höger hand pga gitarrspelet. Jag hade noterat att så gott som alla stråkmusiker jag kände hade den på höger så jag tog efter dem.
Gitarren är gjord av Per Hallgren, den är av sorten "Tradicional" och jag trivs mycket bra med den.
Villa-Lobos-etyderna skall jag för första gången spela i Helsingfors den 6a april och sedan i Stockholm, Musikvalvet (det andra Musikvalvet som kallas Baggen)den 20e april. Varmt välkommen och tack än en gång för dina positiva ord!
Mvh Mårten