Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

1

Topic: Ja, ja vet att det har förekommit tidigare..

I brodersajtem http://www.classicalguitar.nl/ så ställde jag frågan om vem som har skrivit musikstycket som förekommer på sajten http://www.raimundoyaparicio.com/. Tog endast några minuter. Ponce, Ballet blev svaret.  Mycket vackert. O pauseringen är fenomenal. Det är nog fasen Segovia iaf som lirar.

Men min fråga är: vilket är instrumentet som vederbörande spelar på? Låter väldigt majestätiskt och stort.

Vill lira på liknande instrument.

2

Re: Ja, ja vet att det har förekommit tidigare..

Jag håller med om att det låter väldigt mycket som om det är Segovia som spelar men å andra sidan finns det en hel del gitarrister (främst ur äldre generation) som låter snarlikt. Om det skulle vara Segovia så spelade han framförallt på Hauser, Ramirez och Fleta. Eftersom siten där musiken förekommer är en reklamsite för gitarrbyggaren Raimundo så är väl ändå det troligaste att det är någon annan än Segovia som spelar på en gitarr av märket Raimundo. Jag måste dock säga det är till 95% gitarristen som frambringar klangen i gitarren. En bra gitarrist kan få en dålig gitarr att låta jättebra men en dålig gitarrist kan aldrig få den dyraste gitarren att låta ens skapligt.