1

Topic: Vad har ni för notsystem?

Hallåj allesammans!

Vad har ni för system att hålla ordning på alla noter och behålla själva notpappret i bra skick? Jag skulle gäran vilja veta för jag börjar få en del noter nu och jag märker att dom förstörs om man flyttar dom ut och sen stoppar in dom i plastfickor som jag tidigare hade.(Jag har ganska nyligen gjort ett notsystem för mina noter, men jag märker att det finns stora nackdelar med det.)

   Leo

2

Re: Vad har ni för notsystem?

hej!
jag änvänder en vanlig pärm, en sån där man gör hål i noterna och sätter dom på metallbitarna i pärmen...jag tycker det funkar hur bra som helst. den ända nackdel är att pärmen är lite väl klumpig men noterna hålls i bra skick.

3

Re: Vad har ni för notsystem?

Ett sånt system har jag också, fast då två pärmar, första A-L och andra M-Ö för efternamnet på kompositören, och så är notbladen i en plastficka för att dom ska skyddas bra, plus ett försättsblad som det står lite om kompositören och i vilken följd hans skycken kommer på kommande sidor.

Men du har rätt, det är klumpigt med pärmar, och i och med att jag varje skolvecka får ett stycke till från min gitarrlärare så är det inte så många försättsblad som stämmer längre, för listan på dom stycken som jag harär ju samma som när jag gjorde det här notsystemet, men jag får ju hela tiden in fler stycken.


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

4

Re: Vad har ni för notsystem?

Det finns nog inget system som är bestående. Jag ändrar mitt varje år smile

Just nu har jag mina noter sorterade efter genre ex:
Barock (ej Bach) A-C
Barock (Bach)
Barock D-G
osv.