1

Topic: Många gitarrer till salu

Hejsan alla!

Vad många fina gitarrer det är till salu just nu, verkligen jättekul. Vad jag vet så har det "aldrig" varit så här många till salu i Sverige när jag letat. Det är ju jätteroligt för den som ska köpa ny gitarr.

Vad kan detta bero på, ekonomin eller tappat intresse, eller en kedjereaktion?

Mvh // Cim

2

Re: Många gitarrer till salu

Jag har letat gitarr någon månad nu, och jag tycker det är mycket dåligt med hyfsade gitarrer till salu, Jag har lyckats hitta ett par stycken, men de svarar varken på telefon eller mail. Jag har alltid tyckt att det är konstigt att man sätter ut en annons och sen är man inte anträffbar.

3 (edited by banjolasse 2011-12-08 23:50:51)

Re: Många gitarrer till salu

Ok, jag backar på detta inlägg, det finns många bra gitarrer från 25000 kr och uppåt. Jag är ingen riktig gitarrist, jag spelar i ett folkmusikgäng och behöver ingen konsertgitarr. Jag har exakt 14000 kr att spendera på detta i dagsläget och i det prisläget har jag inte hittat något bra begagnat.

4

Re: Många gitarrer till salu

Tack för din livshistoria smile

Jag tycker inte att det är så stor skillnad på en gitarr för 8000 kr och 14000 kronor egentligen. Jag tycker att man måste komma upp ännu mer för att höra och känna skillnad i kvalitet. Den prisklass du letar gitarr i tycker jag är den sämsta och jobbigaste att hitta ett vettigt instrument i.

5

Re: Många gitarrer till salu

Ok, jag förstår piken, jag bredde ut lite väl mycket, men nu är det fixat..hehe.

Hur menar du med prislägena? Är det dåligt värde i att köpa en gitarr för 8000 till 14000:-? Kan man lika gärna köpa en ännu billigare, eftersom de för 8K ändå inte är bra och lira på den tills man har råd att köpa en för 25-40 000:-?

6

Re: Många gitarrer till salu

Jag skojade med dig, det behövde du inte ta tillbaka smile

Ja det tycker jag helt och hållet, en Alhambra 4 p eller dylikt tycker jag duger lika väl som en för 8 eller 15 tusen. Tills man har råd med en för som du skriver 25 - 40.

Det kanske inte många håller med om men jag har ägt sjukligt många gitarrer och detta är min bedömning.