1

Topic: Rädda mig

Hej min fränder!

Jag sitter och övar mycket numera och det tar hårt på naglarna, dom slits ner på ett mycket obehagligt vis!
Har ni några knep att dela med er av?

/johannes

2

Re: Rädda mig

Har inte provat själv, men sett förstärkningar av olika slag. Bl.a. av bitar av pingisbollar (!). ska tydligen ha ungefär samma krökning som naglar smile

3

Re: Rädda mig

Öva mindre men fokusera mer. Öva stycket utan att spela.
Ett annat tips är att mycket noggrant värma upp med dagliga anslagsövningar framförallt på de tre översta strängarna. Nagelolja från Miro har hjälpt mig att få hållbarare naglar.
-Lycka till
/Jonas Burman


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

4

Re: Rädda mig

Ytterligare en sak som är bra är att fila och polera naglarna noggrannt och ofta så att de är rundade på rätt sätt, för att undvika att det blir små hack i dem som kan ge upphov till större nagelskador.

Jag är också medlem i SGLS.
www.sgls.nu

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

5

Re: Rädda mig

tejp har varit effektivt för mig.

6

Re: Rädda mig

Tack för alla svar!
haha pingpong, det har jag testat innan faktiskt. smile
Tejp gjorde susen !