1

Topic: Fingrar

Hej!

Ja undrar det här med att knäcka/knäppa fingrarna. Man hör helt olika om vad konsekvenserna är från olika håll. Men är det någon som ärligt kan säga att de vet? Inte bara som hör massa rykten utan någon som har pratat med någon doktor eller kanske rent ut av är doktor? wink Jag undrar för att jag själv gör det och har börjat tänka på att det kanske inte är så jäkla bra om man spelar gitarr :shock: .

//Román

2

Re: Fingrar

Det är ledvätskan som gör så att det knäpper, jag antar att det kan bli förslitningar om man knäpper för ofta.

3

Re: Fingrar

Läste på nätet (någon sorts medicinsk frågelåda) att man inte är överens om det är farligt eller inte att "knäcka" fingrarna. Helt farligt kan det inte vara, det är ju precis det man gör hos t.ex. en kiropraktor; drar ut lederna. Kiropraktorn jag var hos knäckte glatt alla sina fingrar för att demonstrera vad han skulle göra med min rygg, och det kan man ju tänka sig att han gör då och då för patienter.

Som med mycket annat är det säkert inte nyttigt att göra det för ofta. Det är ju dessutom irriterande för omgivningen, tycker jag iaf smile