Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

1

Topic: Gitarrer på jobbet

Jag har en fundering till alla er som arbetar som gitarrlärare. Håller er arbetsgivare er med tjänsteinstrument eller spelar ni på egna?

På Sundsvalls Kulturskola är vi lyckligt lottade med denna fina förmån. Väljer man trots detta att använda sitt eget instrument får man en mindre ersättning för detta.

Själv undervisar jag på en Ramirez 125 Años som är nyligen inköpt. Tidigare hade jag en Alhambra 5P med mick som dessvärre blev obrukbar som en följd av det aggresiva vinterklimatet i Sundsvall.

I mitt undervisningsrum har jag två Esteve-gitarrer samt en Yamaha för de elever som av någon anledning inte vill ha med sin egen gitarr till lektionen.

Så, vad har ni för gitarrer på jobbet?

2

Re: Gitarrer på jobbet

Hej, Joel!

Vad tycker du om din Ramirez 125 Años? smile
Har en likadan själv så vore intressant att höra lite kritik från någon som säkerligen har bättre koll på vad man bör bedöma på en gitarr än jag. wink

3

Re: Gitarrer på jobbet

Jag gillar denna gitarr. Den är mer än fungerande för dagligt bruk och övande på jobbet. Dessutom är den ganska lik min konsertgitarr i dimensionerna så fingrarna har inga problem att byta instrument utan vidare.

Mycket gitarr för pengarna är nog en bra beskrivning. smile

Vad tycker du om din?

4

Re: Gitarrer på jobbet