1

Topic: Domenico Scarlatti sonata k380

Hej!

Jag undrar om någon kan tipsa mig hur jag kan komma över Scarlattis sonat k380 på noter och tabulatur för gitarr, eller är det bara jag som tycker detta stycke är underbart bra? Har hittat en version av Jan-Olov Eriksson på Internet och det kanske finns någon som har erfarenheter av den transkriptionen. Men som sagt gärna tabulatur också då jag inte är hundra på noter gällande mer komplicerade stycken. Undrar även om någon har erfarenheter av detta stycke gällande svårighetsgraden av det. Vet dock sen gammalt att alla stycken kan anses som svåra, hehe

Tack på förhand från

Franky


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

2

Re: Domenico Scarlatti sonata k380

Har tyvärr inte hört talas om Scarlatti förut, det var mycket vackert. smile

Jag hittade en tab på nätet, men den var ganska besvärlig att få hem så jag lade upp den på min egen sida istället.

http://lucidor.googlepages.com/SonataInEMajor-K.380.ptb

Du kan använda programmet Tuxguitar för att visa och spela upp den.

3

Re: Domenico Scarlatti sonata k380

Ahh!! Tack så mkt för besväret båda två,grymt, ska genast kolla upp det närmare.

Mvh

F

4

Re: Domenico Scarlatti sonata k380

Jag försökte spela den där tabben nu, och den är rätt konstig på en del ställen. Men det är rätt lätt att redigera själv. Om inte greppbrädan i programmet syns redan tar man fram den i menyn "visa".
Sen är det bara att klicka på stället i partituren man vill ändra på och seden klicka i greppbrädan för att välja ton.

Ovanför greppbrädan finns en knapp som heter "Skala". Om man klickar på den och väljer en skala visas de flesta tonernas lägen på grepprädan.
Till höger ovanför greppbrädan finns en ikon med en hammare. Det är inställningarna för greppbrädan. Om man går in där och klickar i "visa nottext" så visas den aktuella tonen som text i stället för en prick.