Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

1 (edited by Goofystreck 2008-05-24 14:02:59)

Topic: Hur spelar man med andra i ett band? Förstår inte.

Hej. När jag ska spela med andra blir jag helt vilsekommen och vet inte hur jag sk bära mig åt. Nu är det så här att jag funderar på att spela med andra, kanske i ett band. Men, jag har inte den blekaste aning om hur man bär sig åt.

* Hur kommer man i kontakt med andra?

* När man träffas, vad ska man göra då? Om dom börjar spela, hur ska jag då veta vad jag ska spela? Jag kommer bara stå där och inte veta alls vad jag ska göra. Jag måste ha en mall att spela efter som tillexempel noter eller tabulatur, om jag inte improviserar ensam. Men med andra går det inte.

* Funderar på mer extrem hårdrock, något i hårdrockens utkanter i riktning mot svartmetall eller dylikt. Är det något speciellt man bör tänka på då? Jag är själv ingen "gå i skinnjacka med likmålning i ansiktet"-snubbe. Om inte det passar mig får det bli något annat där man kan använda akustisk gitarr. Romsk musik kanske? Alltså zigensk.