Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 737

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

51

Re: osk / bollnäs

joel skrev:

hej och tack för allt ni har berättat smile
jag sökte både bollnäs och Oskarshamn och kom in på båda... big_smile
men det blev bollnäs till slut...

Grattis och lycka till!
//Mattias

52

Re: osk / bollnäs

tackar tackar smile

53 (edited by joel 2009-06-29 22:18:43)

Re: osk / bollnäs

HJÄLP, HJÄLP, HJÄLP!!!

som sagt har jag kommit in i bollnäs och tackat ja till den platsen...
men nu är det så att jag gick elteknik programmet på gymnasiet (gick ut nu i juni) och nu låter det som att jag kanske får en fast tjänst som elektriker efter sommaren...

ska jag ta den eller satsa/chansa på att bli gitarrlärare??
är det lätt att få jobb som musik/gitarr pedagog efter högskolan eller är det hård konkurrens..? jag antar att det är några som jobbar som musiklärare utan utbildning... eller?
och dom lär väl sluta om någon med behörighet söker den tjänsten eller hur funkar det?

54

Re: osk / bollnäs

Nu tycker jag att du tänker lite fel... Vad som är lätt eller svårt är totalt oviktigt, du skall fråga dig: "vad vill jag ägna mitt liv åt? elektronik eller musik...?" Man skall satsa på det man vill göra, inte på det som är lätt. Man kan inte slösa bort sitt liv (du får bara ett) på att göra lätta saker!


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

55

Re: osk / bollnäs

Mårten, för en gångs skull har jag inga som helst invändningar. Ingen vet vad framtiden bär med sig man kan lika bra göra vad man älskar.

56

Re: osk / bollnäs

Kan du få jobb som elekriker och kan trivas med det ett helt liv och sen slippa en halv miljon i studieskulder och ett jobb där du undervisar på någon kommunal musikskola, det är upp till dig... Kan du trivas med musik som hobby istället...

...

57

Re: osk / bollnäs

Vad du än väljer betyder inte det att du antingen måste vara elektiker eller musiklärare resten av livet. Det går ju att blanda och kombinera!

Personligen skulle jag råda dig att gå på folkis i alla fall, jag tycker själv det var bland det roligaste jag gjort hittills i livet. Jobba hinner du alltid göra senare smile

58

Re: osk / bollnäs

aa... de e klart mqn ska ju jobba i ett antal år sedan iaf... tongue
så de blir nog folkis men de e ju så svårt att välja...

59

Re: osk / bollnäs

reflektion kring denna diskussion om folkhögskolan i Oskarshamn:

Oskarshamns FHSK är ganska stor på musiksidan, vi har kantors linje, musiklinje vilken har såväl afro- som klassisk inriktning och utöver dessa finns stråklinjen. Totalt ungefär 60 elever. Den klassiska inriktningen har även en gren klassisk gitarr. Jag jobbar som lärare i gitarr och har satslära och gehör på alla de andra linjerna. Stämningen på skolan är mycket god, våra elever och lärare håller hög nivå och de som vill söka till högre musikutbildningar brukar i regel komma in eller är mycket konkurrens kraftiga. Varje år är det en hel del elever som väljer ett andra läsår. Boendet är bra och våra undervisningslokaler ligger i ett hus som heter Gammelgård där vi har många välutrustade salar.
De ämnen som vi erbjuder är: kör, instrument( för den som vill även ett biinstrument), gehör, musikteori(2-timmarspass på schemat), ensemble, genre-ensemble, dirigering för den som vill eller ensembleledning, musikhistoria via universitetet i Växjö vilket ger högskolepoäng, Finale notskrivning ingår i teorin. Det finns en välutbyggd konsertverksamhet och gitarrgrenen samarbetar gärna med andra folkhögskolor.  Vi utvecklar ständigt våra utbildningar.


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

60

Re: osk / bollnäs

Hej Eric och välkommen till forumet! smile

Kul att höra en rapport "från insidan"! Oskarshams Folkhögskola verkar vara en mycket bra plats att bedriva musikstudier på.