1 (edited by David_ 2008-12-21 17:29:54)

Topic: Vem tycker ni gör J.S Bach bäst?

Favoritskivor, gitarrister etc?

mina favoriter är nog:

John Williams - Bach: The Four Lute Suites
Andrés Segovia - American Recordings - Volume 1

Ge mig massa tips! Hört mycket gott om Göran Söllscher?

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

2

Re: Vem tycker ni gör J.S Bach bäst?

Jag gillar verkligen Tilman Hoppstocks barocktolkningar.

Peder Riis tolkning av lutsvit no2 på altgitarr värderar jag också mycket högt. Rekommenderas varmt! smile

3

måste säga att jag rent ut sagt älskar hopkinson-smiths tolkningar.Han har ett otroligt fint flöde och legato
i spelet.Allt annat än stolpigt skulle man kunna säga.

4

Jag gillar Jordi Savall och Ton Koopmans lilla samarbete är helt fantastiskt.

5

Det finns en fantastisk gitarrist som heter David Russell. Hans bachtolkningar (och andra tolkningar) är storartade!

Annars slår vår egen G. Söllscher det mesta på gitarr.

På luta rekommenderas:

Jakob Lindgren
Hopkinson Smith
Nigel North