Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /data/e/2/e242e01c-e05f-48b3-92d9-afebd7311bd4/klassiskgitarr.se/public_html/include/parser.php on line 791

1 (edited by patrik 2008-12-19 14:18:12)

Topic: Studera på Lilla Akademin i Stockholm

Tänkte bara göra lite reklam för Lilla Akademins lördagsprogram. Lilla Akademin har gjort sig känd för sina pedagogiska metoder som har hjälpt massvis med elever nå sin fulla potential.

För dig som vill fördjupa dig i ditt gitarrspel och samtidigt få teorilektioner för framtida sökningar till musikhögskolan, gymnasiet, folkhögskolor med mera, eller utmana dig själv till stordåd så har nu Lilla Akademin i Stockholm ett speciellt program för dig.

Du får 40 minuters gitarrlektion, 40 min gehör och 40 min teori varje vecka. Du får gå på alla Lilla Akademins masterclasser med musiker som Martin Fröst, Ulf Wallin, Staffan Scheja, Göran Söllscher, Mats Bergström.

Det finns inga egentliga ålderskrav utan det är bara din vilja att bli bättre och satsa som behövs, du bör vilja öva minst 40 minuter varje dag för att du ska tillgodogöra dig undervisningen.

Du kan kontakta Lilla Akademin på mail. Skriv "gitarr lördagar" i ämnesfältet
info@lillaakademien.se

tlf: 08-54 54 18 30

mig på patrik(at)classicalguitar.nu
Det är jag som undervisar i gitarrspelet.
Hälsningar
Patrik
www.patrikkarlsson.se
http://www.lillaakademien.se/Lilla_Akad … ontakt.htm

2

Re: Studera på Lilla Akademin i Stockholm

Kollade in på hemsidan och det tycks vara ett spännande och utvecklande kursprogram som erbjuds. Tyvärr tycks målgruppen vara väldigt ambitiösa och motiverade ungdomar som har som som mål att studera vidare och komma in på högskolor m.m.
Vi som har upptäckt gitarren igen efter det att barnan är utflugna och inte har lust att köpa motorcykel för att dölja att man har blivit äldre, vi har inte någon plats, känns det som, bland talangfulla superambitiösa ungdomar med min dåliga teknik och taskiga gehör.
Annars ser upplägget bra ut.

3

Re: Studera på Lilla Akademin i Stockholm

Det stämmer inte helt. Om du bara är beredd att anstränga dig för att bli bättre så är det bara att hänga på. Om det är så att du har ett taskigt gehör och dålig teknik som du säger så är det ju upp till läraren och dig att ändra på detta. Det är en skola, du ska inte vara färdig när du börjar men märkbart bättre när du slutar.
Det finns intresse från andra som är över 30 att studera vid skolan och då blir det ju roligare att studera för alla som växt förbi ungdomstiden.

Det är en seriös skola med ambitioner, men det kommer bara att gynna dig. Bra pedagogik ska inte trycka ner utan lyfta upp och hjälpa till.

Skriv ett mail till mig om du är intresserad och berätta lite mer om dig själv så ska jag få de ansvariga att ringa upp dig.